۱۹ آذر ۱۳۸۵، ۱۵:۰۰

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه ای خواستار شد:

رانندگان در شرایط نامساعد جوی به توصیه های ترافیکی توجه کنند

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به مناسبت شروع فصل زمستان و در پیش بودن زمستان سرما و به منظور افزایش ضریب ایمنی و روان سازی ترافیک در شرایط نامساعد جوی ، نکات ترافیکی را به رانندگان توصیه کرده و انتظار دارد به ویژه در زمان بارش برف به آنها توجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رانندگان اتومبیل خود را به تجهیزات زمستانی از جمله: زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن و ضد یخ مجهز نموده و نسبت به بازدید سیستم گرمایش (بخاری)، برف پاک کن ، باطری و تعویض لاستیک های فرسوده وسایل نقلیه اقدام فرمایند.

در صورت بارش برف و لغزنده بودن سطح معابر با توجه به شرایط جوی و موقعیت محل از زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن استفاده نمایند.

به ساکنان مناطق یک ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 و رانندگانی که معمولا از بزرگراههای شمالی ، شرقی و غربی استفاده می کنند توجه داده می شود ، به رغم تلاش عوامل شهرداری در جهت برف روبی ، همکاری رانندگان در جهت استفاده از لاستیک یخ شکن و زنجیر چرخ در این معابر و خیابان های فرعی اجتناب ناپذیر بوده و درخواست می شود چنانچه اتومبیل آنان فاقد تجهیزات کافی است تا عادی شدن شرایط جوی از حرکت در مناطق شمالی شهر جدا خودداری فرمایند.

به هنگام بارش نزولات آسمانی ، سطح تصادفات افزایش چشم گیری دارد لذا در صورت وقوع تصادفات خسارتی، اتومبیل خسارت دیده را به منتهی الیه سمت راست معبر منتقل و منتظر حضور کارشناس باشید.

شماره تلفن های 110 و 66935577 مرکز فرماندهی و کنترل راهور تهران بزگر در زمینه رسیدگی به تصادفات و سایر مشکلات ترافیکی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است.

در شرایط نامساعد جوی حرکت با سرعت مطمئنه و اجتناب از سرعت و سبقت غیر مجاز و پرهیز از توقف های غیر مجاز به کلیه رانندگان توصیه می گردد.

موتورسیکلت به علت عدم اتکا کافی و حرکت بر روی دو چرخ در شرایط بارندگی هوا فاقد ایمنی لازم است لذا به موتورسواران تاکید می گردد در شرایط بارش برف و یخبندان سطح معابر از موتور سواری جدا خودداری نمایند.

در شرایط نامساعد جوی اطلاع رسانی لحظه ای از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما به ویژه رادیو پیام و تهران صورت می گیرد، لذا به رانندگان توصیه می شود به پیام های ترافیکی عنایت نموده و مسیر حرکت خود را با اطلاعت اعلامی تطبیق دهند.

به هنگام بارش برف یا باران، حرکت انبوه وسایل نقلیه بر مشکلات عادی ترافیک شهر تهران بار اضافه ای را تحمیل می نماید لطفا در چنین شرایطی اجازه دهید سطح مفید معابر در اختیار سفرهای ضروری قرار گیرد و انجام امور تفریحی و خریدها یا ملاقات های غیر ضروری را به زمان مساعد شدن شرایط جوی موکول فرمایید.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درخواست می نماید شهروندان به نکات ایمنی فوق توجه کافی نموده و در شرایط نامساعد جوی همکاری لازم را با عوامل مستقر معمول تا ارائه خدمات ترافیکی در فصل زمستان ان شاءالله به وضع مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 419052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha